كتاب نبوت شهيد مطهري، صفحه 68-66
قرآن استدلال بر خدا را كه از طريق مخلوقات مي كند، از دو راه بلكه از سه راه مي كند، يكي اينكه اصلا اين موجودات را حادث و مخلوق مي داند، مي گويد اساسا كي اينها را به وجود آورده؟ به دليل اينكه نبوده اند و پيدا شده اند، نيستند و تغيير و تبديل مي پذيرند و پيدا مي شوند، مي گويد خدا خالق است.
دليل ديگر نظم موجودات است و اين هم در قرآن زياد تكرار شده است، (استدلال) به نظم ماهرانه اي كه نشان مي دهند ناظم مدبري داشته است كه از اين نظر عالم حكم يك ساختماني را دارد كه وضع ساختمان و ترتيب اجزائش نشان مي دهد كه عمدي در كار بوده است كه هر چيزي را در جايي براي منظوري قرار بدهد، همين طور كه نوشته هاي يك كتاب، ترتيب كلمات و حروف بر علم نويسنده آن دلالت مي كند، و همچنين يك مصنوع مثل ماشين يا ساعت و يا ساختمان (بر صانع آن دلالت مي كند).
يك استدلال ديگري در قرآن است و آن غير از اين دوتاست